feb.
Skydiven

De laatste dag zelf rondreizen heb ik echt subliem weten af te ronden. Na veel getwijfel en geregel ben ik en heb ik mezelf weten te overtuigen te gaan skydiven in de Bay of Islands! Maar liefst vanaf een hoogte vanaf 16.000 voet. Supergaaf!!

Bay of Islands

Het deel van Nieuw Zeeland dat ik nog niet heb bezocht ligt ten noorden van Auckland en voor deze reis heb ik gekozen mee te gaan met Kiwi Experience. Ik was wel nieuwsgierig hoe het zou zijn met zo'n groepsreis en het beviel me erg goed, al was ik ook...

Kamperen

Een weekend op een eiland voor de kust van Auckland doorbrengen beviel erg goed, dus over een tweede keer hoefde niet lang nagedacht te worden. Dit keer zijn we naar het eiland Motuihe geweest en ben ik niet alleen gegaan, maar samen met Charon, Jonathon...

Tiritiri Matangi

Ik had al bedacht ook naar het eiland Tiritiri Matangi te willen gaan buiten de kust van Auckland. Op aanraden van Jonathon en Charon heb ik me hier ook aangemeld als vrijwilliger en ben ik er blijven overnachten. Dit bleek echt een supergoede tip! Het...

Tongariro Crossing

Na een paar mooie dagen in Rotorua ben ik doorgereist naar Taupo. Nogmaals een bezoekje gedaan aan de Huka Falls, maar ditmaal te voet en via de Huka Falls Walkway, welke ook langs de Hot Water Springs gaat. Zelfs op een warme dag is het best lekker daar...

Mountainbiken

Na een rustige week terug in Auckland ben ik op vrijdag naar Jeff in Rotorua gereisd. Jeff is de broer van Jonathon en tijdens de bruiloft ben ik er achter gekomen dat hij ook gek is op mountainbiken en dat Rotorua het mountainbike Walhalla van Nieuw...

Hobbiton

Inmiddels hebben we al een paar lokaties bezocht van de Lord of the Rings, maar Hobbiton is vandaag aan de beurt gekomen. Na vertrek uit Onemana zijn we richting Matamata gereden en hoe meer weer in de buurt kwamen, des te meer kwamen die bekende heuvels...

Kerst

Na de rondreis op het zuidereiland hebben we 1 dag in Auckland rondgebracht, voordat we samen met Richard en Ines doorgegaan zijn naar Onemana. Dit is een klein plaatsje in Coromandel, waar we een kleine villa hebben gehuurd voor de kerstdagen. Echt een...

Jarig

Mijn eerste verjaardag in het buitenland was een hele leuke dag. Het begon al dat ik letterlijk met mijn hoofd in de wolken zat. Na terugkomst in Auckland eerst de nodige dingen, maar 's avonds hadden ze een verrassing voor mij in petto. Eerst zijn we...

Paradise

<div>Na de Milford Sound zijn we doorgereden naar Queenstown en daarvandaan hebben we een bezoek gemaakt aan Paradise. Een afgelegen plek tussen de bergen met hele mooie uitzichten. Deze plek is niet voor niets gekozen voor een aantal scenes in Lord Of...

Milford Sound

Vertrokken uit Oamaru en op weg naar de Milford Sound. Een van de mooiste lokaties in Nieuw Zeeland. In de hele bergachtige kust in het zuidwesten van het zuidereiland zijn meerdere inhammen, waarvan de Milford Sound er een is. Bereikbaar via een enkele...

Pinguïns en steampunk

Na de bruiloft hebben we nog even genoten van de omgeving in Golden Bay. Daarna hebben we de camper opgehaald en zijn we doorgereden naar Oamaru. Deze stad staat onder andere bekend om de vele pinguïns die elke nacht aan wal komen. Bij zonsondergang...

Bruiloft

Dan is er de dag... de dag die ervoor zorgde dat ik op dit moment in Nieuw Zeeland ben... mijn kleine zusje gaat trouwen met Jonathon. Toch niet meer zo klein dus...<div><br></div><div>Het was een lange dag, waar er stiekem nog best veel gedaan en geregeld...

Rawhiti Cave

Inmiddels aangekomen bij The Sandcastle in Takaka op het zuidereiland; de lokatie voor een week, waar ook de bruiloft gevierd zal worden. De tweede dag nemen Jonathon en ik een pauze van alle voorbereidingen met een mooie tweede hike naar de Rawhiti Cave....

MOTAT

Op Jonathon's verjaardag had Charon haar vrijgezellenfeest. Eigenlijk perfecte timing, want nu konden we een mooie smoes bedenken om haar extra leuk gekleed mee te krijgen. Ze verwachte het feest pas op dinsdag, dus de verrassing was erg leuk en volgens...

Coromandel

De eerste trip buiten Auckland was om samen met Jonathon zijn vader op te halen uit Coromandel. Met een grote boog om de Hauraki Gulf gereden en hierbij ook zelf de eerste kilometers links gereden. Het viel me reuze mee, alleen zo vervelend dat de ruitenwisser...

nov.
De vlucht

<div>En dan voor het eerst in Londen. Ik zie er niets van, want voorbij de douane kom ik niet, maar ik ben zowaar een keer in Londen geweest. Weer een vinkje op m'n bucketlist, of had ik deze dan eigenlijk iets beter moeten omschrijven?</div><div><br></div><div>Daarnaast...

nov.
Op naar Nieuw Zeeland

De reis is begonnen!<div><br></div><div>Woensdagmiddag.. toch maar een keer die koffer inpakken en eens wegen, want met een koffer van 6 kg gaat er al redelijk wat gewicht af. Blijk ik maar 11 kg nodig te hebben... Ruimte voor creativiteit!</div><div>Even...